Quatre paraules de Narcís Comadira

El poema Quatre paraules, del poeta gironí Narcís Comadira és el poema amb el què celebrem el Dia Internacional de la Poesia a Catalunya, i que a Sant Cugat celebrem amb diverses activitats.

Aquest poema, que ha estat traduït a 20 llengües, s’ha creat expressament per aquesta data. El Dia de la Poesia, 21 de març, vol ser una jornada oberta i participativa per a tota la ciutadania, oferint activitats poètiques com també espais per la creació poètica.

La finalitat d’aquesta diada és mostrar i difondre la importància de la poesia i de la llengua, així com també de la diversitat linguística, com a eines de comunicació, creativitat i llibertat d’expressió.

Us oferim seguidament el poema creat per Narcís Comadira.

Quatre Paraules

Mig en somnis, un àngel
Se m’apareix i em tempta:
Escriu, fes un poema.

Mig en somnis, un àngel
Se m’apareix i em tempta:
Escriu, fes un poema.
Vull treure-me’l de sobre,
vull dormir el son dels justos,
o el son dels pecadors,
m’és igual. Vull dormir.
Però ell insisteix.
Té, diu: quatre paraules:
món, país, llengua, amor.
I afegeix: gairebé
ja t’he fet el poema.
Jo li dic: si escric món,
Bé hi hauré d’afegir
desastres, fam i guerres.
Si escric país, ja entro
Al territori foll
de l’ésser i dels fantasmes.
I si escric llengua, veus?,
el dolor em trenca l’ànima.
No puc escriure més.
I em diu: tu escriu amor
pel món i pel país
i per la llengua
que es mor i et trenca l’ànima:
veuràs que encara pots
fer aquest i mil poemes.

Narcís Comadira
Dia Internacional de la Poesia 2012

Deixa un comentari