Ahir a la nit es van atorgar els XXII Premis Butaca, premis que reflecteixen com cap altre el bategar del gust popular ja que els guanyadors són escollits per votació del públic. Durant l’acte, va ser guardonat l’espectacle que es representarà a la biblioteca de Mirasol la setmana vinent, Cosas que se olvidan fácilmente, de Xavier Bobés, una obra en format reduït pensada per a cinc espectadors.
A més, enguany ha destacat d’una manera evident la dona, tant com a receptora de premis com a element articulador dels muntatges premiats.
Dansa d’agost, text teatral de Brian Friel sobre cinc germanes irlandeses solteres als anys 30 i dirigida per Ferran Utzet, ha guanyat els premis al millor muntatge, la millor escenografia, la millor il·luminació i a la millor actriu de repartiment (Mónica López).
La veterana Carme Portaceli ha rebut el de millor direcció pel muntatge Només són dones i Clara Segura el de millor actriu per Conillet, de Marc Martínez, muntatge en el qual es reflexiona sobre la situació de la dona.
Altres premis són el de millor musical per Molt soroll per no res, d’Àngel Llàcer i millor actor per Pol López per Hamlet.
–
Deixa un comentari