La solitud de Bernard-Marie Koltès

30 03 2016

avt_bernard-marie-koltes_3994Idolatrat a França, Bernard-Marie Koltès (1948-1989) renovà l’escena teatral francesa en els escassos deu anys que es dedicà a l’escriptura teatral abans de morir als 41 anys. Aquest darrer fet, junt amb el caràcter enigmàtic i audaç de la seva obra i un físic més aviat remarcable, han contribuït a envoltar la figura de l’escriptor amb un alè mític.

Koltès decidí que volia ser dramaturg als 20 anys, impressionat per una interpretació de Medea de l’actriu Maria Casares. Ingressà al Centre Dramàtic de l’Est d’Estrasburg i allà fundà la companyia teatral Théâtre du Quai. Tanmateix, no fou fins el 1977 que sortí de l’anonimat amb l’estrena de l’obra La nit just abans dels boscos als Festival Off d’Avinyó, dirigida per ell mateix. L’obra, un soliloqui certament enigmàtic, es considera que marcà la renovació del teatre francès contemporani. La peça de Koltès comportà una revalorització del teatre de text en un moment en què aquest estava vivint un fort descrèdit.

Altres obres seves són Combat de negres i de gossos, Moll OestEn la solitud dels camps de cotó, Retorn al desert i Roberto Zucco. La dramatúrgia de Koltès gaudeix d’una gran actualitat, combina l’ús d’un llenguatge col·loquial amb el d’un llenguatge complex i poètic. Els seus temes giren entorn la solitud, la incomprensió i la rebel·lió de l’individu i sol emprar personatges de caràcter marginal com immigrants, prostitutes o assassins.

Anuncis

Accions

Information

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s